Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti terapií u dětí s DMO aplikovaných ve speciální mateřské škole v Kraji Vysočina a v Jihočeském kraji.
HÁNOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi dostupných terapií pro děti s dětskou mozkovou obrnou ve vybraných speciálních mateřských školách, které pracují po vzoru koordinované rehabilitace. Cílem je zjistit, jaké terapie jsou danou speciální mateřskou školou nabízené a jak fungují. V teoretické části se zabývám definováním jedince s postižením, zejména pak jedince s dětskou mozkovou obrnou a dále systémem koordinované rehabilitace. V Praktické části jsou popsaná zařízení, tedy Mateřská škola při centru ARPIDA, o.p.s. a Mateřská škola a SPC Jihlava, p.o., výzkumný soubor a využívané terapie. Při výzkumu jsem využila metodu pozorování a polostrukturovaný rozhovor s rodiči vybraných dětí, terapeuty a pedagogy ze speciálních mateřských škol. Výsledky práce nastiňují možnosti terapií využívaných dětmi s DMO a fungování těchto terapií v Mateřské škole při centru ARPIDA, o.p.s. a v Mateřské škole a SPC Jihlava, p.o..
Sanace rodin s předškolními dětmi - případové studie
ŠILHÁNKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce na téma "Sanace rodin s předškolními dětmi případové studie" je zaměřena na sanaci rodiny. Pojednává o způsobu práce s rodinou, jejíž rodinné i sociální podmínky jsou nevyhovující. Tento moderní způsob sociální práce s rodinou a ohroženým dítětem se snaží o odstranění nežádoucích problémů. Cílem této práce je seznámení s nestátní a neziskovou organizací DOMUS, jež se věnuje sanaci rodin, a s metodickými postupy, které tato organizace při sanaci využívá. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje definice, pojmy týkající se rodiny a ohroženého dítěte. Popsány jsou zde typy a funkce rodiny. Dále je popsána sanace rodin, kdo je klientem, jaké jsou podmínky a možnosti pro sanaci. V praktické části budou uvedeny příklady z praxe v podobě případových studií z nestátní a neziskové organizace DOMUS v Plzni.
Dobrovolnictví jako součást sociálních služeb při práci s rodinami a dětmi
HÁJÍČKOVÁ, Andrea
Dobrovolnictví je založeno na svobodné vůli jedince, která přináší ekonomický, sociální a kulturní prospěch celé společnosti bez toho, aniž by dobrovolníkovi vznikl nárok na finanční odměnu. Centrem dobrovolnické činnosti v sociálních službách jsou primárně neziskové organizace, které jsou pro tuto práci výchozím bodem, a to právě z důvodu jejich významného propojení. Velmi stěžejní pro dobrovolnictví je koordinace dobrovolníků, která je vedena prostřednictvím vyškoleného profesionála, kterým je koordinátor dobrovolníků. Cílem této práce je provést analýzu a popsat přínos a význam dobrovolníků v sociálních službách, které jsou poskytované rodinám a dětem. V rámci tohoto výzkumu byl použit kvalitativní přístup, který umožnil hlubší poznání spolupráce dobrovolníků v sociálních službách. Využita byla metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru a data byla vyhodnocena formou kategorizace dat. Analýza zjištěných dat potvrdila, že dobrovolnická činnost má nejen pro organizace, ale zejména pro rodiny velký přínos pramenící hlavně v pomoci s rozvojem a podporou při vzdělávání dítěte. Dobrovolník tím přispívá k sanaci rodiny a u dětí může eliminovat vznik rizikového chování. Rozdílný je přístup profesionála a dobrovolníka, který se projevuje u dobrovolníků ne zcela profesionálním, ale o to lidštějším přístupem. Další diferenciace spočívá i v interakci s rodinou, kdy sociální pracovník pracuje komplexně s celkovými potřebami rodiny a dobrovolník pracuje pouze s dítětem. Výsledky výzkumu by mohly být přínosné především pro organizace, které zvažují integraci dobrovolníků. Zároveň by práce mohla být vhodná i pro zájemce o dobrovolnickou činnost v sociálních službách.
Význam pěstounské péče v sociálně-právní ochraně dětí
HORALOVÁ, Nela
Tématem mé diplomové práce je význam pěstounské péče v sociálně-právní ochraně dětí. Práce se zabývá problematikou pěstounské péče, pěstounské péče na přechodnou dobu a také reformou systému péče o ohrožené děti. Cílem práce je popsat změny v pěstounské péči, které přinesla novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí, a přijetí nového občanského zákoníku. Dalším cílem práce je zjistit, zda má posílení institutu pěstounské péče na přechodnou dobu vliv na počet dětí umísťovaných do ústavní péče. Na začátku práce jsou charakterizovány základní pojmy, jako je rodina, sociálně-právní ochrana dětí, náhradní rodinná péče a její konkrétní formy, například pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu a osvojení. Další část práce se zabývá novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí a nového občanského zákoníku. V této části práce popisuji nejdůležitější změny, které přinesla novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí a také změny které přinesl nový občanský zákoník. S přijetím novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí došlo k řadě změn v činnosti orgánů sociálně-právní ochrany dětí a ve výkonu sociálně-právní ochrany dětí obecně. Poslední kapitola se věnuje statistikám pěstounské péče. V této části práce porovnávám počty dětí umístěných v pěstounské péči na přechodnou dobu s počtem dětí v ústavní péči.
Socializace dětí v mateřské škole
SMÍŠKOVÁ, Regina
Bakalářská práce se zabývá socializací předškolního dítěte v mateřské škole. Klíčovou roli při výchově dětí hraje rodina jako primární sociální skupina, na tuto primární socializaci pak navazuje socializace sekundární, v podobě společenských institucí a organizací. Teoretická část je věnována socializaci obecně, dále pak popisuje průběh socializace dítěte v rodině, mateřské škole a mateřském centru. Praktická část je zaměřena na význam mateřského centra při následné socializaci dítěte v prostředí mateřské školy. Vlastní výzkum je založen na dvou metodách a to na dotazníkovém šetření a pozorování. Dotazníkové šetření mapuje adaptaci dětí při nástupu do mateřské školy a pohled rodičů na význam mateřského centra. Výzkum pozorování vymezil případné rozdíly při socializaci v prostředí mateřské školy, a to u dětí, které docházely do mateřského centra a dětí, které mateřské centrum nenavštěvovaly.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.